“ВИБІР КРАЇНИ” 2021
Повідомляємо, що за даними Держстату України були підведені підсумки роботи підприємств. Консис, ВКП, ТОВ, яке увійшло в номінацію…
Повідомляємо, що за даними Держстату України були підведені підсумки роботи підприємств. Консис, ВКП, ТОВ, яке увійшло в номінацію…
Форум досягнень-2020 року, який відбудеться 17 квітня (Лондон, IoD, Великобританія). Система управління ConSys була номінована на проект…
Підприємство “Системи Управління – КОНСИС” готове забезпечити Вас пристроями управління акселератором (газом) будь-якої конфігурації.
Акселератор (від лат. Accelero – прискорюю, прискорювач) – регулятор кількості горючої суміші, що надходить в циліндри двигуна внутрішнього згоряння. Призначений для зміни частоти обертання валу двигуна (швидкості руху транспортної машини).
Яка б не була система управління акселератором, вона обов’язково має педаль газу / шіфтер / джойстик / ручку управління, при натисканні на яку збільшується кількість паливно-повітряної суміші, яка подається в камеру згоряння ДВС.
В даний час існує безліч варіантів управління акселератором, але найпоширеніші – це звичайні механічні педалі з тягами або з тросами управління, а також електронні педалі. У спецтехніки широко використовується модуль для ручного управління з приводом від важелів, шіфтер і т.д.
Нижче представлено опис цих пристроїв, пропонованих підприємством “Системи Управління – КОНСИС”.
Механічна педаль розроблена відомою фірмою Felsted і широко застосовується для важких вантажівок, автобусів, сільськогосподарської техніки, устаткування будівництва і фактично для всіх інших механізмів, які можуть бути керованими за допомогою ножного приводу. Для універсальності педаль має можливість обертання на 360 ° навколо осі.
Рис.1. Шіфтер для безперервного / дискретного управління
Пропоновані нами шіфтери (рис.1) мають можливість працювати, як дискретно (пересуваючи трос управління на певний крок), так і безперервно (пересуваючи трос управління на будь-яку величину, аж до максимального ходу троса). При цьому виконання шіфтерів можливе для легких навантажень (з тросами серії 4) і важких (з тросами серії 6).
Для зручності шіфтери забезпечені світлодіодною індикацією положення троса управління.
Рис.2. Електронна педаль підлогового типу і з вбудованою функцією kick-down
Electronic Throttle Control – електронне управління акселератором (зв’язок між педаллю газу і паливною системою здійснюється по проводах). Часи, коли педаль газу була пов’язана з дросельною заслінкою карбюратора або ТНВД тросом чи хитромудрими тягами, схоже, пройшли. На сучасних транспортних засобах педаль газу перетворилася з механічної в електронну, пов’язану з бортовим комп’ютером (блоком управління). Водій лише повідомляє йому про свій намір збільшити оберти двигуна. Блок управління обробляє кілька параметрів: оберти двигуна в даний момент, швидкість, поточну передачу, температуру повітря й інші. Це означає, що педаль газу керує крутним моментом двигуна.
За своєю конструкцією педалі розрізняються на підлогові (Рис.2) і підвісні (Рис .3).
Основною деталлю електронної педалі акселератора є датчик (сенсор) положення педалі (в даній педалі – безконтактний датчик із застосуванням ефекту Холла), який безперервно визначає її положення і передає відповідну інформацію в аналоговому вигляді блоку управління двигуна.
Рис.3. Електронна педаль управління підвісна (настінна)
Для підвищення надійності модуля використовуються два однакових датчика (один з них навантажений додатковим опором), завдяки чому утворюються дві різні характеристики сигналів. У блоці управління сигнали датчиків аналізуються і порівнюються з заданими, а по граничним значенням напруги орієнтуються режими “кік-дауна” (Kick-Down) і холостого ходу.
Рис.4. Ручний дросель (у зборі)
Кожен датчик положення (сенсор) ручного модуля для підвищення надійності має свій провід живлення напругою 5 В (червоний), провід з’єднання з “масою” (коричневий) і провід вихідного сигналу (зелений).
Корпус дроселя – своєрідний редуктор, що надає можливість дуже плавно регулювати подачу палива за рахунок варіації передавального числа.
Подібна конструкція ручного модуля найчастіше застосовується при необхідності дублювання управління акселератором, ТНВД, наприклад, в разі поворотної кабіни транспортного засобу (екскаватор, підйомний кран і ін.)
Більш детальну інформацію про педалі і шіфтери дивіться на нашому сайті: Системи Управління – КОНСИС.