Construction & Engineering Awards 2024
Журнал BUILD оголошує переможців конкурсу Construction and Engineering Awards 2024 Від протипожежного захисту до продуктів UHPC, сантехніки…
Журнал BUILD оголошує переможців конкурсу Construction and Engineering Awards 2024 Від протипожежного захисту до продуктів UHPC, сантехніки…
Щорічна премія UKRAINIAN BUSINESS AWARD (UBA) провела аналітику усіх зареєстрованих компаній на території України! За результатами досягнень…
Підприємство “Системи Управління – КОНСИС” готове забезпечити Вас пристроями управління акселератором (газом) будь-якої конфігурації.
Акселератор (від лат. Accelero – прискорюю, прискорювач) – регулятор кількості горючої суміші, що надходить в циліндри двигуна внутрішнього згоряння. Призначений для зміни частоти обертання валу двигуна (швидкості руху транспортної машини).
Яка б не була система управління акселератором, вона обов’язково має педаль газу / шіфтер / джойстик / ручку управління, при натисканні на яку збільшується кількість паливно-повітряної суміші, яка подається в камеру згоряння ДВС.
В даний час існує безліч варіантів управління акселератором, але найпоширеніші – це звичайні механічні педалі з тягами або з тросами управління, а також електронні педалі. У спецтехніки широко використовується модуль для ручного управління з приводом від важелів, шіфтер і т.д.
Нижче представлено опис цих пристроїв, пропонованих підприємством “Системи Управління – КОНСИС”.
Механічна педаль розроблена відомою фірмою Felsted і широко застосовується для важких вантажівок, автобусів, сільськогосподарської техніки, устаткування будівництва і фактично для всіх інших механізмів, які можуть бути керованими за допомогою ножного приводу. Для універсальності педаль має можливість обертання на 360 ° навколо осі.
Рис.1. Шіфтер для безперервного / дискретного управління
Пропоновані нами шіфтери (рис.1) мають можливість працювати, як дискретно (пересуваючи трос управління на певний крок), так і безперервно (пересуваючи трос управління на будь-яку величину, аж до максимального ходу троса). При цьому виконання шіфтерів можливе для легких навантажень (з тросами серії 4) і важких (з тросами серії 6).
Для зручності шіфтери забезпечені світлодіодною індикацією положення троса управління.
Рис.2. Електронна педаль підлогового типу і з вбудованою функцією kick-down
Electronic Throttle Control – електронне управління акселератором (зв’язок між педаллю газу і паливною системою здійснюється по проводах). Часи, коли педаль газу була пов’язана з дросельною заслінкою карбюратора або ТНВД тросом чи хитромудрими тягами, схоже, пройшли. На сучасних транспортних засобах педаль газу перетворилася з механічної в електронну, пов’язану з бортовим комп’ютером (блоком управління). Водій лише повідомляє йому про свій намір збільшити оберти двигуна. Блок управління обробляє кілька параметрів: оберти двигуна в даний момент, швидкість, поточну передачу, температуру повітря й інші. Це означає, що педаль газу керує крутним моментом двигуна.
За своєю конструкцією педалі розрізняються на підлогові (Рис.2) і підвісні (Рис .3).
Основною деталлю електронної педалі акселератора є датчик (сенсор) положення педалі (в даній педалі – безконтактний датчик із застосуванням ефекту Холла), який безперервно визначає її положення і передає відповідну інформацію в аналоговому вигляді блоку управління двигуна.
Рис.3. Електронна педаль управління підвісна (настінна)
Для підвищення надійності модуля використовуються два однакових датчика (один з них навантажений додатковим опором), завдяки чому утворюються дві різні характеристики сигналів. У блоці управління сигнали датчиків аналізуються і порівнюються з заданими, а по граничним значенням напруги орієнтуються режими “кік-дауна” (Kick-Down) і холостого ходу.
Рис.4. Ручний дросель (у зборі)
Кожен датчик положення (сенсор) ручного модуля для підвищення надійності має свій провід живлення напругою 5 В (червоний), провід з’єднання з “масою” (коричневий) і провід вихідного сигналу (зелений).
Корпус дроселя – своєрідний редуктор, що надає можливість дуже плавно регулювати подачу палива за рахунок варіації передавального числа.
Подібна конструкція ручного модуля найчастіше застосовується при необхідності дублювання управління акселератором, ТНВД, наприклад, в разі поворотної кабіни транспортного засобу (екскаватор, підйомний кран і ін.)
Більш детальну інформацію про педалі і шіфтери дивіться на нашому сайті: Системи Управління – КОНСИС.