Construction & Engineering Awards 2024
Журнал BUILD оголошує переможців конкурсу Construction and Engineering Awards 2024 Від протипожежного захисту до продуктів UHPC, сантехніки…
Журнал BUILD оголошує переможців конкурсу Construction and Engineering Awards 2024 Від протипожежного захисту до продуктів UHPC, сантехніки…
Щорічна премія UKRAINIAN BUSINESS AWARD (UBA) провела аналітику усіх зареєстрованих компаній на території України! За результатами досягнень…
Підприємство “Системи Управління – КОНСИС” здатне забезпечити Вас механізмами управління КПП, АКПП (ГМП) будь-якої конфігурації. На даний час існує безліч варіантів трансмісій, але звичайні механічні («ручні») КПП все ще досить популярні.
Звичайний механізм управління КПП використовує систему важелів, але більш сучасним є тросовий механізм (рис.1), що застосовується на автобусах, де КПП і двигун розташовані в задній частині, або на вантажівках, де кабіна водія відкидається для доступу до двигуна і КПП.
Складається такий механізм з майстер-опори (рис.2), тросів дистанційного керування (вибору передач або перемикання передач) і різноманітних наконечників (шарнірів) для кріплення тросів (рис.3). Майстер-опора може також називатися кулісою або селектором і бути горизонтальною, вертикальною і похилою.
Як правило, управління здійснюється рукою. Важіль механізму управління водій транспортного засобу встановлює у положення, що відповідає конкретній передачі. У нейтральному (проміжному) положенні (передача не включена) важіль має достатню можливість переміщення в поперечному напрямку. При цьому є можливість вибору – яку з передач включати. Включення передачі виробляється повздовжнім переміщенням важеля назад або вперед.
Слід зауважити, що троси вибору і перемикання передач конструктивно відрізняються один від одного і не взаємозамінні.
Рис.1. Тросовий привід механізму перемикання передач
Тросовий привід механізму перемикання передач (рис.1) складається з майстер-опори (механізму перемикання) – 1 і тросів дистанційного керування (вибору – 2 і перемикання – 3). Залежно від конструкції КПП, до складу приводу також можуть входити транслятори і реактивні тяги – 6. Наявність різних способів кріплення троса – 8, а також велика різноманітність наконечників – 9 дозволяє використовувати тросовий привід для коробок передач різноманітних конструкцій. За бажанням замовника тросовий привід може бути додатково укомплектований тросом стоянкових гальм
Рис.2. Загальна конструкція майстер-опори
Трос дистанційного керування (рис.3) призначений для механічної передачі енергії руху (зусилля зсуву). Безпосередньо саме сердечник троса передає зусилля, а оболонка служить напрявляючою сердечника і його захистом. Залежно від необхідного переданого зусилля і ходу троса по каталогу “КОНСИС” підбирається трос відповідної серії (3, 4, 6, 8), а також вибираються інші необхідні характеристики (габаритні, температурні і т.д.).
Стандартними для кожного троса є висококласні ущільнювачі. Вони запобігають потраплянню в трос вологи і забруднюючих речовин, що дозволяє поліпшити характеристики і ефективність троса у всіх температурних режимах. Вкладиші для прутка і трубки (ущільнення трубки і кільце на пруток) виготовляються з особливого полімеру і використовуються для ущільнення і запобігання контакту металів між прутком і трубкою.
Рис.3. Загальна конструкція троса управління
Як зазначено вище, конструкції майстер-опор можуть бути різні.
Далі наведені: горизонтальна майстер-опора (рис.4a); вертикальна майстер-опора (рис.4b).
Рис.4a. Майстер-опора (горизонтальний варіант)
Рис.4b. Майстер-опора (вертикальний варіант)
Управління АКПП здійснюється за допомогою шіфтеру (або, як його ще називають, селектора, куліси) і троса дистанційного керування («тягни-штовхай» / «push-pull»). За допомогою шіфтеру вибирається необхідний режим роботи АКПП. При цьому переміщення рукоятки шіфтеру в необхідне положення через трос дистанційного керування змінює положення відповідного важеля на самій АКПП. Перевагою такої системи управління є можливість розмістити шіфтер (орган управління) в необхідному водієві або оператору місці, а за допомогою троса дистанційного керування прокласти необхідну трасу до АКПП, в якій би частині транспортного засобу вона не перебувала.
Рис.5. Механічне управління автоматичною коробкою перемикання передач